veteranbloggen

Vi är ett gäng idrottstokiga veteraner som berättar om vårt intresse ur olika vinklar. Veteranbloggen startade som ett projekt av Malmö Idrottsmuseum.

En riktig fotbollstok - fotbollsmatcher jag har missat genom åren

Publicerad 2016-01-25 14:07:00 i Idrottsmusik,

En del fotbollsmatcher på söndagar har jag missat genom åren
bland annat av för mycket festande på lördagskvällen
med sen ankomst till sängen på söndagsmorgonen.

Det har även förekommit att
jag stannat kvar på stranden en solig och skön sommar
söndag och njutit av sommaren i stället för att se matchen.

Annars har jag varit så tokig så att jag planerade semesterresor
efter allsvenska fotbollsprogrammet när jag var singel. Ibland så här efteråt så tänker jag ofta på två mycket bra låtar som relaterar min bortovaro vid matcherna.

Låt 1 anknyter till festande.

Sunday morning coming down med Johnny Cash eller
Kris Kristofferson. Texten beskriver bland annat varorna i kylskåpet där det
endast fanns öl kvar på söndagsmorgonen och som man mycket väl känner igen
från den tiden.
Låten är skriven av Kris Kristofferson.
Mycket bra låt som får lite dålig eftersmak idag av mitt ibland ungdomliga festande.
Dessa artister är mina favoritartister än idag. Har sett Kris live.

Låt 2 När jag hellre njöt av livet på badstranden.

Det vill säga Cuando calienta el sol med Placido Domingo samt
Helmut Lotti. En låt som jag också förknippar till mig och min älskade sambos resor till Italien, Spanien
och Portugal. Vi båda älskar italiensk och spansk musik.
Låtarna väcker minnen eftersom jag blivit nostalgisk
med åren. Det finns väl en liten ”Ove” i mig kanske,
fastän jag inte sett filmen ännu.

Som avslutning har det varit självklart att jag inte gått och
bevittnat matcher vid mina kära och näras sjukdomar eller
högtidsdagar.

/Hans-Göran Ohlsson

Filmen "En man som heter Ove" – en karaktär författaren känner gemenskap med!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela