veteranbloggen

Vi är ett gäng idrottstokiga veteraner som berättar om vårt intresse ur olika vinklar. Veteranbloggen startade som ett projekt av Malmö Idrottsmuseum.

Ett möte som aldrig blev av på grund av min blygsamhet

Publicerad 2015-10-09 13:47:00 i Människor jag mött,

Sommaren 1957 resten jag från mitt barndomshem i Göteborg till min mormor i Karlskrona. Som autografsamlare hade jag alltid mitt autografblock med.

I Karlskrona var det kanske möjligt att få träffa någon av IFK Karlskronas allsvenska handbollsspelare eller Karlskronas största idrottsman, den moderna femkamparen Lars Hall som vann OS-guld i Helsingfors 1952 och i Melbourne 1956.

Midsommarafton firades på den vackra ön Dragsö hos min moster och morbror samt mina kusiner. Under dansen kring midsommarstången fick jag plötsligt syn på Lasse Hall, men jag vågade inte gå fram till honom och be om en autograf.

Räddningen blev min älskade mormor som i en paus gick fram till honom vänligt och bad tacksamt om autografen. Han skrev den och hade en hälsning till mig också.

Tack ännu en gång mormor!

/Hans-Göran ”Hasse” Ohlsson

Lasse Hall i Melbourne 1956-11-22.

Kommentarer

Postat av: Olle Lindén

Publicerad 2015-10-15 16:48:50

Jag sänder en tanke till din mormor!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela