veteranbloggen

Vi är ett gäng idrottstokiga veteraner som berättar om vårt intresse ur olika vinklar. Veteranbloggen startade som ett projekt av Malmö Idrottsmuseum.

Malmö Idrottsmuseums nya bloggare hälsas välkomna

Publicerad 2015-08-25 16:20:00 i Allmänt,

För fem år sedan gick jag ut med en förfrågan om det fanns intresse av att delta i en fotogrupp på Malmö Idrottsmuseum. Tanken var att gruppen skulle träffas en gång i veckan och utifrån museets omfattande fotosamling hjälpa oss att identifiera samt komplettera med egna berättelser.

Till min stora glädje nappade åtta herrar, vilket snart utökades till nio. Gruppen har sedan dess producerat tre häften och en bok med bilder och kommentarer.

Nu väljer de att ta ännu ett steg och bli bloggare. Jag ser fram emot att ta del av deras berättelser och önskar dem lycka till.

Anne-Lis Nilsson, enhetschef på Malmö Idrottsmuseum

Kommentarer

Postat av: Robert Wahlström

Publicerad 2016-05-06 18:16:49

Jag hade en släkting som spelade i B. K. Lydia och som hette Erik Brink.
Jag är på jakt efter information/foton eller annat som berättar något om hans verksamhet i laget.
Tacksam för alla svar.
Förövrigt är min fru kusin med "Puskas" Ljungberg och denna familjen..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela